Mat.

Då har man ätit lunch på jobbet. Korvstroganoff från OJ. Det går alltid ner.
 Jag brukar ha matperioder. Just nu äter jag kräftor i massor, och det är ju rear överallt på de små liven också. Det  är inte säsong längre och alla affärer vill bli av med dem. Jag ställer gärna mig först i kön bland alla pensionärer när Coop öppnar och kriget börjar. "Turkiska Jumbo, halva priset!".  Till min besvikelse var det halva priset hela förra veckan och de ligger fortfarande massvis i frysdisken. Det kanske inte är så eftertraktat med kräftor längre, varav min besvikelse. Strö mig inte jättemycket att det ligger massvis kvar. Blir ju bara mer till mig. Och det känns bra. Väldigt bra!
För övrigt faller jag i avokado, godis, chips, popcorn, räkor -och melonträsken. Det är min svaghet. Jag måste jobba på de. Jag är dålig på att laga mat. Hur kul är det att laga mat till sig själv?
 De senaste 2 månaderna av mitt vuxna liv( dvs sen jag flyttade hemifrån) har jag lagat mat till mig själv  3-5 gånger. Det är för sorgligt.

Jag har en pojkvän. Han gör lumpen i Stockholm, som musiksoldat (man kan ifrågasätta hur mycket soldat det är, men vi går inte in på de, han blir bara ledsen) och är slagverkare. Tufft värre! Allvarligt talat så var det lite de jag föll för hos honom. Han spelar trummor! Coolt va?! Ska inte skryta mycket mer om min Joakim. Blir så fjöntigt.


Jag jobbar också, efter de att jag i våras tog studenten. Jag sitter i receptionen på familjeföretaget. Det är nog inget långvarit dock. Det är trevligt att ha familjen runt om sig varje dag. Mamma, Pappa, mina båda Brödrar Roberth och Ricard. Deras fruar Annicka och Maria. Ja, vi är som en enda stor familj. Väntar även på min syster som för tillfället läser på komvux för att så småningom fullfölja sin dröm.

Nä, nu ska jag öppna dagens post och svara i telefon , visa sympati för gnälliga tanter som är irriterade över att hissknappen inte fungerar. inte bara de, det är tredje gången på 2 veckor!! Det är förödande. När man pratar om trollen. Bäst att svara.

Punkt!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0