Hur låter detta?

Hur låter detta?

Idag ska jag plugga....

Det är sant!

Personen som inte passar för att plugga, som kör på stilen "jag kommer lyckas fast att jag inte har bäst betyg och en examen i någon som kostade skjortan". Som jag i viss mån kan tycka är en fruktavsvärd inställning, men sån är jag.

Jag går en kurs i Helsingborg, och ja, då får man plugga. Det är roligt också, för jag har valt kursen själv, så det är ingen ofrivillig-engelska-med-skitdåligt-lärare-kurs. För visst är det så. När man inte trivs och får sämre betyg, klagar eleven på att "det är den jävla lärarens fel". Och elever som är stökiga och jobbiga i klassrummet, där drar läraren till med att det beror på "dagens ungdom!"


Hur som helst så ska lilla jag plugga ikväll! Och det ska bli kul!!


Men jag skulle inte vilja vara Rebecca, som hon pluggar och står i. Duktigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0