Bojkotta nattklubb i Ängelholm!

Jag blir så förbannad när en nybliven artonåring släpps in på en klubb med tjugoettårsgräns men en tjugoåring blir strängt nekad. Ska det behöva vara sån diskriminering?

Att en klubb har rekomenderad ålder tjugoett är för mig helt okej. Att dem släpper in folk som ska fylla tjugoett är också okej. Det är tom okej att för mig att dem släpper in tjugoåringar. Men när dem släpper in en nybliven artonåring så går det fanimej för långt. När dem till sitt försvar sedan säger att den är en engångsföreteelse. Vadå engångsföreteelse? Dem har väl satt gränsen tjugoett just för att klubben ska locka äldre människor, så att en trettioåring inte tycker det är för mycket ungt folk ute en lördag.

Jag tyckte det var så skönt att fylla tjugo just för att när man gick ut en lördag och slapp sextonåringar. Nu höjer ställen sin åldersgräns till tjugoett och man blir än en gång en liten skitunge!
Jag tycker det är så dumt att jag inte kommer besöka denna klubb på väldigt länge. Sätter man en åldersgräns så ska man hålla den. Då ska man inte släppa in någon under tjugoett. Man måste ha en kontakt på stället eller ha jobbat där. Eller åtminstone ljuga om att du jobbat där. På just denna klubb jobbar mycket ungt folk, folk under tjugoett. Då har dem frikort till alla kvällar, eller? Även om uteställena med högre åldersgräns än arton själva bestämmer vilka dem vill släppa in så behöver det inte göras öppet så alla i kön ser. Folk blir förbannade och det gynnar inte klubbarna och barerna kan jag säga. Att på fredagar ha åldersgränsen arton då det släpps in tjejer (ja, för det är framförallt tjejer) med falsklägg, gör att jag som tjugoåring aldrig skulle sätta min fot där en fredagakväll. Sen kommer det tråkiga, jag kommer inte in en lördag. Detta gör att klubbarna mister minst tre årgångar i föjd. Nittonåringar, tjugoåringar, och dem stackarna som har haft oturen att bli födda under den senare halvan av året. Vad tjänar en klubb på att sätta dessa gränserna?

Jag är inte bitter, eftersom det är rätt att inte släppa in mig då jag bara är tjugo. Men jag blir förbannad att det tjänar ingenting till att bry sig, för det kommer alltid vara såhär. Jag blir arg över att klubbarna gör vad fan dem vill och vi står utanför och fryser. Dem favoriserar och diskriminerar. Det är inte rätt och det är dumt att det är okej! Man kan inte göra någonting åt det! Jag fattar inte ens varför jag bryr mig. Men det kommer alltid störa mig. Och om jag mot förmodan skulle, någongång i framtiden öppna en klubb eller en bar, ska jag se till att det hålls hårt i bestämmelserna.

Det var allt jag ville säga. Frtitt fram att ifrågasätta!

Jag är mest bara besviken!


Kommentarer
Postat av: M

GO ROSIE!

2008-08-04 @ 13:09:51
Postat av: Erica

BRA! Håller med!

2008-08-06 @ 21:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0