Vardagens små ljus.

Detta roliga meddelande föll in i min inkorg igår. Jag behöver inte säga ifrån vem det var.


ÄNGELHOLMSSONENS BEJUBLANDE COMEBACK!
Bajs.
Efter ett kort uppehåll i karriären sattes idag ett nytt europarekord i 80-kilosklassen vid världscuptävligarna i Carl von Bruns hall i Bjuv. Den 20-åriga juniorvärldsmästaren Joakim Olsson noterade i dag 3 träff i ring på en sammanlagd vikt av 7532 gram. Strax därefter kom finländaren Halipä Rövvhihåri på 7420 gram och Argentinaren Xávier Gumpa på 7236 gram.

"JAG KÄNDE ATT JAG HADE DET I MIG"
Resultatet i dag ledde till ett nytt europarekord och ett språng på världsrankningen till en 23:e plats, näst bästa svensk. Trots det, är Joakim inte förvånad " jag har länge känt på träning att jag har den typen av resultat i mig, så det var skönt att det kom ut även på tävligt".
Dagens tävling var svenskens första på 2 dagar och stjärnskottet från Ängelholms BK, som debuterade i seniorsammanhang redan som 16-åring är nu ett av namnen som förbundskapten Jonas Tarmlund preliminärt tagit ut för att representera Sverige i sommar-VM i Rompehallen i Juni. Joakim tävlar sedan hösten 2006 för den tyska Bundesligaklubben Reeserba IS, dit han blev såld för motsvarande 217 svenska kronor.

Tänk vad man kan komm apå då man är smått understimulerad.
Tack för att du förgyllde min vardag, Älskling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0