Inkomsbasera barnbidragen.

Fick nyss veta att det är på förslag att inkomstbasera barnbidragen. Först visste jag inte vad jag skulle tycka. Men det låter vettigt. Personer med bättre inkomst behöver ju faktiskt inte pengarna i samma mån som de med sämre inkomst. Ska man i så fall gå ännu längre, hade det bästa varit att tom höja barnbidraget i så fall för föräldrar med lägre inkomst.

Vad jag hoppas inte förändras i fall mitt förslag skulle gå igenom( vad självgod jag låter, ahahah) är att barnen får hela barnbidraget då.

Nej, nu när jag resonerat här så tycker jag att man ska inkomstbasera de, men inte höja på något sätt. Då kan de pengarna gå till annat. Till Ängelholms kommun kanske. Där vi fick/får betala 500 kr för att äta i matsalen.

JA! Ge pengarna till ÄNGELHOLM!!!! Mohahahaha......................

Eller till mig. Jag ska till Göteborg på lördag. Då vill jag shoppa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0