Jag klagar inte!

Jag brukar klaga på alla andra när dem inte skriver så ofta, men man ska inte kasta sten Rosse Bosse!

Nu är snöhelvetet tillbaka och jag mår dåligt över de. Även om det lyser upp världen med ljuset från solen så var jag ännu en gång förbannad när jag skulle köra till jobbet.
Jag gick ut från trappan, i sommarskor. Eller, ja, ganska somriga. Glömde tottebandet i badrummet. Kutade upp 3 våningar. Kattjäveln smet ut. Självklart sprang hon neråt och inte uppåt. Uppåt hade underlättat eftersom vi bara har 4 våningar. Sen till jobbet, småsprang till bilen. Ser att den är täckt med snö. Såklart!! Sätter igång med att skrapa rutor. Det var ganska smärtfritt. Men sen, vad händer då?! Jo, jag halkar på en isfläck och in med ena benet under bilen. Slår mig på samma blåmärke som redan existerar på benet mitt. Det som Tuss gjorde när han dansade galet i fredags. Så, nu är min dag förstörd och helst av allt hade jag velat krypa under täcket och tyckt synd om mig själv. Men här sitter jag. Mina skor är blöta, så dem får vara utan fötter idag. I alla fall tills de torkat.

Och inte nog med de. Malin har åkt hem, så än en gång är vårt gäng ofullständigt! Kan det bli mycket värre?

Jag känner mig som ett barn som inte kan sluta gråta!



Såhär skulle jag vilja uttrycka min frustration över min fruktansvärda morgon!

image68

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0