När man var ung/yngre.

När jag var yngre och hade ont i magen, la folk huvudet på sne och såg medlidande ut, "mensvärk?" och nickade lite instämmande. Ja, skit vad synd det var om en då. Det är inte många kvinnor som har mens. FEL!

Nu när man har ont i magen eller mår illa, hoppar folk av förtjusning "du är väl inte med barn?" fniss fniss. De kanske inte hoppar av förtjusning men visst fan hade dem blivit gladare om jag sagt jag hade en bulle i ugnen i stället för att jag har mens. Det är inte lika tabu att ha mens som det var när man var liten. Då skämdes man när någon påstod man hade mens. "Det har jag inte alls" Det var mest killarna i klassen som retades. Ja, barn är elaka. Jag är glad att mens är något fint och att det inte alls gör något om man är på smällen! Livet är lite enklare på den fronten nu när man börjar bli äldre.

Sen finns där andra saker att oroa sig över numera. Bugdetunderskottet, julen, gift eller inte, plugga eller inte, karriär eller inte, och sist men inte minst, att Michael Jackssons näsa faller ihop. Livet är både lättare och inte. Frågan är vilket som väger mest. Ha mens och bli retad eller julångesten.

Tänkvärt!


Kommentarer
Postat av: bitte

snygg blog

2008-09-24 @ 18:08:31
URL: http://blondiesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0