Ocean Park!

Om åtta dagar åker vi...Det känns väldigt overkligt! HongKong har för mig bara varit ett ställe vi ska mellanlanda på, men denna staden som är lika stor som öland, har hur mycket som helst att erbjuda. Vi har bland annat planerat att vi ska åka till en Ocean Park, som är en av världens strösta nöjesfält/vattenland/zoo. Men Hajtunnel, berg-och-dal-banor och massa annat skoj. Det finns även ett dinseyland. Men vi får nog hålla oss till en av dessa. Man har ju inte några guldbyxor direkt!
Så när man nu närmar sig så blir man mer och mer nyfiken på vad länderna har att erbjuda, då vi faktisk inte planerat in någonting som vi ska göra vilket var lite tanken. Det enda som är bestämt är att Jocke ska dyka. Men vi vet inte var eller när. Men spännande ska det bli i alla fall.

                 

Inte så dumt va?! Fast vetejfan med den karusellen alltså! Ser inte så lockande ut. Jag är lite av en mes.

När jag var liten åkte jag bara skeppen på tivoli i köpenhamn. Dem skeppen som går runt runt, som ändå gick ganska snabbt. Där satt jag och åkte runt runt, medans min syster som 6 åring åkte lopen på Liseberg. Då fick jag gå på hamnfesten med Ricard och Maria och äta sockervadd. Det var tider de!

Nu har min karusellskräck gått över lite och jag åker både berg-och-dal-banor och pariserhjul. Men jag går inte längre än så.

Vill också Tacka för kortet som damp ner i posten är på kontoret från våra Amerikanare! Alla tackar och hälsar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0